Geef een compliment en creëer een onvergetelijk moment!

Op de beurs worden bezoekers blootgesteld aan honderden flyers, gelikte brochures, gadgets en praatjes. Het gaat het ene oor in, en het andere weer uit. Hoe zorgt u ervoor dat ze uw organisatie onthouden? Geef ze een onvergetelijke ervaring!

U herkent het vast. De beursvloer gaat open, uw doelgroep stroomt binnen en u staat te trappelen om deze bezoekers aan te spreken. Maar vele anderen gaan u voor. Eer u een goed gesprek kunt voeren is de informatie voor uw gesprekspartner al niet meer te behappen. De “praatjes” lijken allemaal op elkaar en informatieverzadiging is nabij. Hij/zij heeft zin in iets anders….

De kracht van beleving
 “Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken”. Filosoof Confucius wist het lang voor Christus al. Je kunt mensen iets vertellen of laten zien, maar de kans dat ze het daadwerkelijk onthouden is niet groot. Het wordt dus tijd om uw bezoekers iets bijzonders te laten beleven…

Wat willen mensen beleven? Waardering!
De Amerikaanse psycholoog William James zei aan het begin van de 19e eeuw ‘De diepst menselijke behoefte, is de behoefte gewaardeerd te worden”. Geef u bezoeker dus een unieke ervaring in de vorm van persoonlijke aandacht en waardering!

Complimenteer!
Het geven van een compliment is een zeer effectieve manier om waardering te uiten. En wat blijkt? Complimenten hebben ook nog eens zeer positieve werking op ons gedrag. Het geeft energie en stimuleert ons om nog beter te presteren. Door het ontvangen van uw compliment voelt u klant zich door u gedragen. En deze erkenning werkt visa versa. Want als we het gevoel hebben gewaardeerd en begrepen te worden, zullen we automatisch meer begrip en erkenning teruggeven. Met andere woorden: Positieve ervaringen leiden tot een positieve beleving van uw organisatie!

De Meisjes van het Compliment
De Meisjes van het Compliment lopen al een tijdje mee op de vloer en zijn inmiddels experts in het creëren van positieve ervaringen. En ze begrijpen natuurlijk ook wel, dat niet iedereen de tools van het complimenteren tot zijn beschikking heeft. Daarom staan ze te popelen om u een handje te helpen en te vertellen over al hun positieve ervaringen en kennis op het gebied van complimenteren en verbinden!

Neem contact op met de Meisjes

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s